Momenteel kan je bij Present terecht voor deze yogastijlen:

Functionele Yin Yoga – Petra Neyt

Je zou wel meer willen bewegen maar je hebt last van je rug, pijnlijke gewrichten of spieren, te weinig energie…? Dan is functionele yin yoga helemaal iets voor jou!

Minimalistische yoga

Deze minimalistische vorm van yoga vergt een minimale inspanning om een maximaal resultaat te behalen. Trage en eenvoudige oefeningen zijn gericht op diepgaand ontspannen. Door je volle aandacht te richten op je lichaam, komt ook je hoofd tot rust.

Gerichte fysieke ontspanning en mindfulness zijn de hoofdingrediënten van Yin Yoga. Het is hierdoor de ultieme manier om snel en efficiënt je stress te verminderen. Stresscoaching zonder woorden, die ervaringsgericht is en bulkt van de daadkracht.

Een rustpunt

Door regelmatig een rustpunt in te plannen, zet je meteen stappen richting meer energie, meer bewegen, een betere balans tussen lichaam en geest, tussen werk en gezin.

We leven in een tijdperk waar we onszelf makkelijk voorbij lopen, verloren lopen in onze ambities. Yoga is een manier om terug te verbinden met jezelf. Wanneer je in je eigen kracht komt te staan, weegt het leven minder zwaar en ervaar je meer flow in wat je doet. Wat er rondom jou gebeurt slaat je niet meer zo snel uit je lood. Stress krijgt daardoor minder vat op jou. Je wordt mentaal en emotioneel weerbaarder.

De tijd die je in jezelf investeert, verdient zichzelf dubbel en dik terug.

Dat merk je vanaf de eerste sessie!

Klinkt geweldig! Wanneer is de eerstvolgende les?

Ontspannende Yang Yoga – Ellen Maes

Ellen geeft een dynamische yogales die het midden houdt tussen ontspanning en inspanning. Via een vinyasa flow wisselt ze krachtige poses (yang) af met stretching (yin) om het lichaam terug in balans te brengen en dit vanuit een mild bewustzijn van de eigen grenzen. Ze helpt de yogi om zijn focus terug naar binnen te brengen en zo de geest tot rust te laten komen.

Elke les bouwt Ellen op rond het kernthema balans: zowel wat betreft de balans tussen lichaam en geest, als tussen kracht en lenigheid. Ze linkt elke pose aan de ademhaling om zo de aandacht naar binnen te leiden en de yogi bewust te maken van alle subtiele gewaarwordingen in het lichaam.

Omdat elk lichaam anders is, geeft Ellen iedereen begeleiding op maat, en dit vanuit een acceptatie van de eigen beperkingen en sterktes. De yogi wordt gestimuleerd om met mildheid de practice uit te voeren: de grenzen van het lichaam op te zoeken maar niet te overschrijden, om zo geduldig te werken aan meer kracht, uithouding en lenigheid.

Klinkt geweldig! Wanneer is de eerstvolgende les?

Kinderyoga – Cindy Devos

Bij kinderyoga worden kinderen zich bewuster van zichzelf, hun lichaam, emoties en omgeving. Ze leren vertrouwen in zichzelf te hebben.
Kinderyoga brengt innerlijke rust, zelfvertrouwen en het zelfbewustzijn wordt vergroot.

Mijn naam is Cindy Devos (°1978°) en ik voelde mij al op vroege leeftijd wat onwennig en anders. Ik voelde zo veel, de wereld overweldigde mij soms en ik kon nergens terecht met mijn vragen dus ging ik op zoek naar antwoorden die mijn nieuwgierigheid konden voeden.

Verschillende opleidingen en workshops kwamen op mijn pad maar ik bleef ergens op mijn honger zitten.. tot ik een opleiding voor kinderyogadocent ontdekte bij mij in de buurt en mijn puzzel viel stilaan in elkaar.

Al mijn interesses rond energiewerk, bachbloesems, Reiki, mandala tekenen en zoveel meer vonden één gemeenschappelijk thema: mijn innerlijk kind. Dit was de start van mijn eigen kinderyoga-avontuur!

Terzelfdertijd mama worden van een stoere ridderjongen Ayden was de kers op de taart én mijn grootste uitdaging.

Al deze stukjes van mijzelf combineren met een stuk creativiteit geeft mij zoveel voldoening en vreugde waardoor ik elke keer opnieuw met veel energie kan starten. Elk “kind” krijgt de ruimte om zijn eigen kleurtje te ontdekken en samen gaan we op weg.

Dat zou mijn kind ongelofelijk deugd doen! Vertel me meer

Kundalini met een twist – Ilse Strobbe

yoga voor mensen die op zoek zijn naar meer flexibiliteit – in het lijf en in het hoofd

(Daad)Kracht!

In een les Kundalini Yoga activeren we specifieke spiergroepen en
organen. Elke les is opgebouwd rond een thema. In elke sessie
behandelen we een andere groep spieren of organen. Je bouwt
kracht en flexibiliteit op. De asana’s (lichaamshoudingen) hebben ook
invloed op het zenuw- en klierstelsel.

Adem!

Je leert wat je zoal kunt doen met je ademhaling: van correct ademen
tot allerhande technieken om zowel de geest te kalmeren als je lijf te
vullen met ongebreidelde levensenergie.

Rust!

In elke les zitten meditatietechnieken verwerkt. Vaak koppelen we die
aan onze lichaamshoudingen. Zo slaan we twee vliegen in een klap: je
wordt je bewust van je lichaam en van je gedachten. Dat zorgt voor meer rust in lijf en hoofd.

Fun!

Kundalini Yoga is ook gewoon leuk en ontspannend. Elke les vindt plaats
in een ongedwongen sfeer met respect voor de eigenheid van iedereen.
Je krijgt begeleiding op maat.
Bovenal is het een ervaringsyoga. Dus wees welkom en kom het zelf eens
beleven! En wees gerust: in deze lessen blijven de voeten niet altijd op de mat
maar we gaan niet zweven 😉

Ilse

Dat wil ik proberen! Wanneer zijn deze lessen?

Jouw Favoriete yogastijl

Ken (of ben) je iemand die een paar uur per week yoga zou willen geven? Neem dan zeker contact met ons op!

petra@mtrx.be of0491/95.41.57